A Ray-Ban egy ikonikus szemüvegmárka, amely a 20. század első felére nyúlik vissza. Vessünk tehát egy pillantást ezeknek a termékeknek a történetére, összpontosítsunk a népszerű modellekre, de arra is, hogyan kerülhetjük el a hamisítványok vásárlását. 

ray-ban-g3e79a00d9_1280.jpg

Rövid áttekintés a Ray-Ban történetéről

A Ray-Ban egy amerikai napszemüveg- és szemüvegmárka. A Bausch & Lomb alapította 1937-ben. Nagy népszerűsége az 1950-es és 1960-as években kezdődött a lázadó James Dean és a gyönyörű Audrey Hepburn filmjeinek köszönhetően, aki Wayfarer modellt viselt a Breakfast at Tiffany's-ban (1961). A töretlen népszerűség tovább növekedett Peter Fondának köszönhetően, aki Olympian I és II modelleket viselt a Carefree Ride-ban (1969), amely még mindig egy kultikus mozisláger.

A Ray-Ban szemüvegek az 1980-as években érték el a legnagyobb népszerűséget, elsősorban a Top Gun (1986) című filmnek köszönhetően, amelyben az „aviator” nevű modellek váltak a leghíresebbé. Idővel azonban népszerűségük ismét csökkenni kezdett. Bár az ezredfordulón a Matrix (1999) változtatott ezen, a Bausch & Lomb a film premierjének évében eladta a márkát az olasz Luxottica cégnek, amely ma is a tulajdonosa, és valószínűleg nem bánta meg a megvásárlását.

A Ray-Ban szemüvegekről

A Ray-Ban szemüvegek számos okból nyerték el ikonikus státuszukat, így nem csak a filmtörténet kultikus filmjeihez való kapcsolódásról van szó. Miért olyan népszerűek ennek a márkának a termékei? 

  • Időtlen, izgalmas dizájn – a népszerű modellek, mint például a Wayfarer, látványosak és időtlenek. Végtére is, ez a modell már több mint 70 éve népszerű, így több generáció is viselte! Vannak azonban még régebbi népszerű modellek is (lásd alább).

  • A színek és formák változatos palettája – míg a Wayfarer modellek főként fekete keretekkel rendelkeznek, a Ray-Ban szemüvegek más modelljei különböző színű változatokat kínálnak. Az egyes termékek a szemüveg színében is különbözhetnek, így számos tevékenységre alkalmasak. A formák is különbözőek, így ezek a szemüvegek az oválistól a kerekig és a négyzetestől a háromszögletűig mindenféle arctípushoz illenek.

  • Különböző típusú keretek – a tömör keretű Ray-Ban szemüvegek lehetnek teljes keretesek, de vannak félkeretes és teljesen keret nélküli modellek is. Nem mindegy tehát, hogy melyik opciót részesíti előnyben a szemüvegek vagy napszemüvegek esetében. 

  • A szemüveg teljesen testre szabható – a gyártó weboldalán lehetősége van arra, hogy a szemüveget saját igényei szerint teljes mértékben testre szabja. Többek között választhat a speciális keretek, lencsék vagy a gravírozott modellek között. 

  • Modellek mindenkinek – vannak uniszex modellek, de férfi és női szemüvegek is. Emellett a Ray-Ban márka a szemüvegek széles választékát kínálja kisebb fiúknak és lányoknak. 

  • Minőségi anyagok – A Ray-Ban szemüvegek kiváló minőségű fémből, tartós műanyagból vagy szénből készülnek. Így, bár semmiképpen sem tartoznak a legolcsóbb termékek közé ebben a piaci szegmensben, károsodás nélkül nagyon hosszú ideig megőrizhetik tartósságukat. 

Népszerű Ray-Ban modellek

A Ray-Ban szemüvegek számos modellben kaphatók, amelyek közül néhány nagyon népszerű, gyakorlatilag az egész világon. Ez az állítás különösen igaz a napszemüvegekre. Mely modellsorozatok a legnépszerűbbek jelenleg?

  • Ray-Ban Aviator – a márka első modellje, amelyet eredetileg amerikai pilóták számára terveztek. Az egyes változatokat a mai napig „aviator”-nak nevezik. Olyan ikonikus szemüvegekké váltak, amelyek több mint 80 éve divatban vannak, és népszerűségük a mai napig töretlen. 

  • Ray-Ban Wayfarer – az első Wayfarer szemüveget 1952-ben mutatta be Raymond Stegeman. Jellegzetes formával, kiváló minőségű és tartós műanyag keretekkel rendelkeznek, és népszerűek a retro stílusuk miatt is, amely első pillantásra magára vonzza a figyelmet. 

  • Ray-Ban Erika – egy másik időtlen, retro stílusú szemüveg, folyamatosan megjelenő új modellekkel. A név ellenére létezik férfi, női, valamint uniszex változatban, de vannak olyan modellek is, amelyek kisfiúk és kislányok számára is alkalmasak..

Megjegyzés: 2021-ben a Facebook Reality Labs céggel közösen kifejlesztett Ray-Ban Stories nevű intelligens szemüveg is napvilágot látott. Bluetooth fülhallgatóval vagy beépített kamerával rendelkeznek, ami miatt felmerült az adatvédelmi problémák és a visszaélés lehetősége.

7385-15977-2400.jpg

Ray-Ban Aviator ikonikus szemüveg

6672-15928-2400.jpg

Ray-Ban Wayfarer szemüveg

3595-20532-2400.jpg

A Ray-Ban Erika szemüveg, amely gyermekek számára is alkalmas 

Óvakodjon a hamisítványoktól!

A Ray-Bannek más ikonikus márkákhoz hasonlóan régóta problémái vannak a hamisítványokkal, amelyeket gyakran csalárd weboldalakon értékesítenek. Ezeket azonban arról lehet felismerni, hogy irreálisan alacsony árakon érhetők el. Legyen tehát óvatos a Ray-Ban szemüvegek vásárlásakor, és ügyeljen arra, hogy ne gyanús áron, gyanúsnak tűnő weboldalakon vásárolja meg azokat. Ehelyett csak ellenőrzött kereskedőktől vásároljon. 

A csalási helyzet miatt a Luxottica 2016-ban bevezette a MAP-szabályzatot, amely a „minimálisan meghirdetett árra” vonatkozó szabályzat. Bár sehol nem szerepel, hogy az egyes modelleknek legalább mennyibe kell kerülniük, az extrém kedvezményekkel rendelkező Ray-Ban szemüvegek hirdetése tilos. Ezen termékek vásárlásakor ne feledje, hogy még a legolcsóbb modellek ára is meghaladja az 1000 CZK-t, de ezek általában sokkal magasabb árak. Ezzel szemben, ha szokatlanul alacsony áron vásárol, fennáll a hamisított áruk megvásárlásának kockázata.