A Ray-Ban egy ikonikus szemüvegmárka, amely a 20. század első felére nyúlik vissza. Vessünk tehát egy pillantást ezeknek a termékeknek a történetére, összpontosítsunk a népszerű modellekre, de arra is, hogyan kerülhetjük el a hamisítványok vásárlását. 

ray-ban-g3e79a00d9_1280.jpg

Rövid áttekintés a Ray-Ban történetéről

A Ray-Ban egy amerikai napszemüveg- és szemüvegmárka. A Bausch & Lomb alapította 1937-ben. Nagy népszerűsége az 1950-es és 1960-as években kezdődött a lázadó James Dean és a gyönyörű Audrey Hepburn filmjeinek köszönhetően, aki Wayfarer modellt viselt a Breakfast at Tiffany's-ban (1961). A töretlen népszerűség tovább növekedett Peter Fondának köszönhetően, aki Olympian I és II modelleket viselt a Carefree Ride-ban (1969), amely még mindig egy kultikus mozisláger.

A Ray-Ban szemüvegek az 1980-as években érték el a legnagyobb népszerűséget, elsősorban a Top Gun (1986) című filmnek köszönhetően, amelyben az „aviator” nevű modellek váltak a leghíresebbé. Idővel azonban népszerűségük ismét csökkenni kezdett. Bár az ezredfordulón a Matrix (1999) változtatott ezen, a Bausch & Lomb a film premierjének évében eladta a márkát az olasz Luxottica cégnek, amely ma is a tulajdonosa, és valószínűleg nem bánta meg a megvásárlását.

A Ray-Ban szemüvegekről

A Ray-Ban szemüvegek számos okból nyerték el ikonikus státuszukat, így nem csak a filmtörténet kultikus filmjeihez való kapcsolódásról van szó. Miért olyan népszerűek ennek a márkának a termékei? 

Népszerű Ray-Ban modellek

A Ray-Ban szemüvegek számos modellben kaphatók, amelyek közül néhány nagyon népszerű, gyakorlatilag az egész világon. Ez az állítás különösen igaz a napszemüvegekre. Mely modellsorozatok a legnépszerűbbek jelenleg?

Megjegyzés: 2021-ben a Facebook Reality Labs céggel közösen kifejlesztett Ray-Ban Stories nevű intelligens szemüveg is napvilágot látott. Bluetooth fülhallgatóval vagy beépített kamerával rendelkeznek, ami miatt felmerült az adatvédelmi problémák és a visszaélés lehetősége.

7385-15977-2400.jpg

Ray-Ban Aviator ikonikus szemüveg

6672-15928-2400.jpg

Ray-Ban Wayfarer szemüveg

3595-20532-2400.jpg

A Ray-Ban Erika szemüveg, amely gyermekek számára is alkalmas 

Óvakodjon a hamisítványoktól!

A Ray-Bannek más ikonikus márkákhoz hasonlóan régóta problémái vannak a hamisítványokkal, amelyeket gyakran csalárd weboldalakon értékesítenek. Ezeket azonban arról lehet felismerni, hogy irreálisan alacsony árakon érhetők el. Legyen tehát óvatos a Ray-Ban szemüvegek vásárlásakor, és ügyeljen arra, hogy ne gyanús áron, gyanúsnak tűnő weboldalakon vásárolja meg azokat. Ehelyett csak ellenőrzött kereskedőktől vásároljon. 

A csalási helyzet miatt a Luxottica 2016-ban bevezette a MAP-szabályzatot, amely a „minimálisan meghirdetett árra” vonatkozó szabályzat. Bár sehol nem szerepel, hogy az egyes modelleknek legalább mennyibe kell kerülniük, az extrém kedvezményekkel rendelkező Ray-Ban szemüvegek hirdetése tilos. Ezen termékek vásárlásakor ne feledje, hogy még a legolcsóbb modellek ára is meghaladja az 1000 CZK-t, de ezek általában sokkal magasabb árak. Ezzel szemben, ha szokatlanul alacsony áron vásárol, fennáll a hamisított áruk megvásárlásának kockázata.