A Ray-Ban egy ikonikus szemüvegmárka, amely a 20. század első felére nyúlik vissza. Vessünk tehát egy pillantást ezeknek a termékeknek a történetére, összpontosítsunk a népszerű modellekre, de arra is, hogyan kerülhetjük el a hamisítványok vásárlását.
Rövid áttekintés a Ray-Ban történetéről
A Ray-Ban egy amerikai napszemüveg- és szemüvegmárka. A Bausch & Lomb alapította 1937-ben. Nagy népszerűsége az 1950-es és 1960-as években kezdődött a lázadó James Dean és a gyönyörű Audrey Hepburn filmjeinek köszönhetően, aki Wayfarer modellt viselt a Breakfast at Tiffany's-ban (1961). A töretlen népszerűség tovább növekedett Peter Fondának köszönhetően, aki Olympian I és II modelleket viselt a Carefree Ride-ban (1969), amely még mindig egy kultikus mozisláger.
A Ray-Ban szemüvegek az 1980-as években érték el a legnagyobb népszerűséget, elsősorban a Top Gun (1986) című filmnek köszönhetően, amelyben az „aviator” nevű modellek váltak a leghíresebbé. Idővel azonban népszerűségük ismét csökkenni kezdett. Bár az ezredfordulón a Matrix (1999) változtatott ezen, a Bausch & Lomb a film premierjének évében eladta a márkát az olasz Luxottica cégnek, amely ma is a tulajdonosa, és valószínűleg nem bánta meg a megvásárlását.
A Ray-Ban szemüvegekről
A Ray-Ban szemüvegek számos okból nyerték el ikonikus státuszukat, így nem csak a filmtörténet kultikus filmjeihez való kapcsolódásról van szó. Miért olyan népszerűek ennek a márkának a termékei?
-
Design intemporel et intéressant – Les modèles populaires comme le Wayfarer ont un design visuellement intéressant et sont intemporels. Après tout, ce modèle particulier est populaire depuis plus de 70 ans, il a donc été porté par plusieurs générations ! Cependant, il existe aussi des modèles populaires encore plus anciens (voir ci-dessous).
-
Variété de couleurs et de formes – Tandis que les modèles Wayfarer ont des montures principalement noires, d'autres variantes Ray-Ban sont disponibles dans une large gamme de couleurs. Les produits individuels peuvent aussi varier en couleur de lentilles, ce qui les rend adaptés à de nombreuses activités. Les formes sont également variées, ces lunettes s’adaptant à tous les types de visages, de l'ovale au rond, du carré au triangulaire.
-
Différents types de montures – Les montures fixes des lunettes Ray-Ban peuvent être complètes, mais il existe également des modèles à demi-monture et même sans monture. Il s'agit donc de choisir l'option qui vous convient pour des lunettes de vue ou des lunettes de soleil.
-
Lunettes entièrement personnalisables – Le site web du fabricant permet une personnalisation totale des lunettes en fonction des besoins de l'utilisateur. Vous pouvez notamment choisir entre différentes montures, lentilles ou gravures spécifiques.
-
Modèles pour tout le monde – Il existe des modèles unisexes, mais aussi des lunettes pour hommes et pour femmes. De plus, Ray-Ban propose une large gamme de lunettes pour les jeunes.
-
Matériaux de haute qualité – Les lunettes Ray-Ban sont fabriquées en métal de haute qualité, plastique durable ou carbone. Ainsi, bien qu’elles ne soient pas les produits les moins chers de ce segment de marché, elles peuvent durer longtemps sans se détériorer.
Népszerű Ray-Ban modellek
A Ray-Ban szemüvegek számos modellben kaphatók, amelyek közül néhány nagyon népszerű, gyakorlatilag az egész világon. Ez az állítás különösen igaz a napszemüvegekre. Mely modellsorozatok a legnépszerűbbek jelenleg?
-
-
Ray-Ban Aviator – A márka első modellje, amelyet eredetileg amerikai pilóták számára terveztek. Az egyes változatokat a mai napig „aviator”-nak nevezik. Olyan ikonikus szemüvegekké váltak, amelyek több mint 80 éve divatban vannak, és népszerűségük a mai napig töretlen.
-
Ray-Ban Wayfarer – Az első Wayfarer szemüveget 1952-ben mutatta be Raymond Stegeman. Jellegzetes formával, kiváló minőségű és tartós műanyag keretekkel rendelkeznek, és népszerűek a retro stílusuk miatt is, amely első pillantásra magára vonzza a figyelmet.
-
Ray-Ban Erika – Egy másik időtlen, retro stílusú szemüveg, folyamatosan megjelenő új modellekkel. A név ellenére létezik férfi, női, valamint uniszex változatban, de vannak olyan modellek is, amelyek kisfiúk és kislányok számára is megfelelőek.mára is alkalmasak..
Megjegyzés: 2021-ben a Facebook Reality Labs céggel közösen kifejlesztett Ray-Ban Stories nevű intelligens szemüveg is napvilágot látott. Bluetooth fülhallgatóval vagy beépített kamerával rendelkeznek, ami miatt felmerült az adatvédelmi problémák és a visszaélés lehetősége.
Ray-Ban Aviator ikonikus szemüveg
Ray-Ban Wayfarer szemüveg
A Ray-Ban Erika szemüveg, amely gyermekek számára is alkalmas
Óvakodjon a hamisítványoktól!
A Ray-Bannek más ikonikus márkákhoz hasonlóan régóta problémái vannak a hamisítványokkal, amelyeket gyakran csalárd weboldalakon értékesítenek. Ezeket azonban arról lehet felismerni, hogy irreálisan alacsony árakon érhetők el. Legyen tehát óvatos a Ray-Ban szemüvegek vásárlásakor, és ügyeljen arra, hogy ne gyanús áron, gyanúsnak tűnő weboldalakon vásárolja meg azokat. Ehelyett csak ellenőrzött kereskedőktől vásároljon.
A csalási helyzet miatt a Luxottica 2016-ban bevezette a MAP-szabályzatot, amely a „minimálisan meghirdetett árra” vonatkozó szabályzat. Bár sehol nem szerepel, hogy az egyes modelleknek legalább mennyibe kell kerülniük, az extrém kedvezményekkel rendelkező Ray-Ban szemüvegek hirdetése tilos. Ezen termékek vásárlásakor ne feledje, hogy még a legolcsóbb modellek ára is meghaladja az 1000 CZK-t, de ezek általában sokkal magasabb árak. Ezzel szemben, ha szokatlanul alacsony áron vásárol, fennáll a hamisított áruk megvásárlásának kockázata.